Haidna uvertīra un Šūberta Ceturtā simfonija
Brēmenes Vācu kamerfilharmoniķu koncertmeistars Florians Donderers ar
alķīmisku precizitāti savā vijolspēlē apvieno pamatīgu iedziļināšanos un lidojošu
vieglumu. Līdzīgi raksturojama arī komponista Ferdinanda Rīsa nošrakstu
ekvilibristika. Cēlies no ievērojamas Bonnas un Vīnes mūziķu dinastijas, jaunais
censonis mūziku apguvis pie paša Ludviga van Bēthovena, un nepārsteidz, ka Rīsa Vijolkoncerta taktīs skaisti atmirdz 18. gadsimts. Šis impulss jaušams arī viņa laikabiedra, Franča Šūberta agrīnās daiļrades meistardarbā — 19 gadu vecumātapušajā “Traģiskajā” simfonijā. Šis ir kā starpstāvoklis starp vētru un dziņu pārvērtīblaikmetu un romantismu, tamdēļ dažs simfonijai piedēvējis līdzību ar dualitātes, pāreju, sākuma un beigu dievu Jānusu. Arī Jozefa Haidna uvertīrai piemīt vētrains un dziņupilns raksturs, kas, iespējams, reiz sapurināja Esterhāzi galma dēļus un parūkas.
Festivāls notiek ar Valsts kultūrkapitāla fonda, Rīgas domes, Jūrmalas pilsētas domes atbalstu.
Fotogrāfs - © Giorgia Bertazzi
Programma
Jozefs Haidns Uvertīra operai “Neapdzīvotā sala”
Ferdinands Rīss Koncerts vijolei un orķestrim
Francis Šūberts Ceturtā simfonija (“Traģiskā”)
Dalībnieki
Florians DONDERERS, vijole un atskaņojuma vadītājs
Sinfonietta Rīga